Friday, February 24, 2012

Yusuf dan Zulaikha....

Suatu hari, si jejaka (Yusuf) sedang makan tengahari bersama-sama bakal isterinya (Zulaikha)... Matanya ralit memandang Zulaikha makan sehingga menjilat jari! Serta-merta Zulaikha memandang pelik Yusuf yang sudah berhenti makan. Padahal masih berbaki nasi di pinggan..

Zulaikha : Kenapa x makan sampai habis?

Yusuf : Kenyang.. X boleh nak masuk dah...

Zulaikha : Eh, mana boleh macam tu..makan sampai habis.. Mak sy ckp, klu kita makan x abeh,nanti nasi tu menangis...

Yusuf : Mak saya pulak cakap, klu kita makan sampai habis, kita akan dapat isteri yang cantik atau suami yang hensem... Bakal suami awak mesti hensem kan?? (sambil tersenyum)

Zulaikha : Owh..kalau macam tu biar saya habiskan nasi awak supaya awak dapat isteri yang cantik... (bergurau)

Yusuf : Xperlu... klu saya makan x abeh pun, isteri saya nati tetap cantik di mata saya... Tapi, saya akan habiskan jugak nasi ni.. Bukan sebab mahu isteri cantik, tp sebab xnak membazir... Membazir tu kan amalan syaitan,,

Zulaikha : Tau pun........

Mereka berdua tergelak.. Dan masing-masing tidak sabar menunggu saat diijabkabulkan...

No comments:

Post a Comment