Friday, October 19, 2012

TEnTang Diri

Salam jumaat....
Hari ini saya cuti!!! Yeay!
Minggu depan mau balik kg..
Mungkin mggu dpn minggu terakhir aku di puchong
Sebab lepas ni sudah mau pindah ke Temerloh..
Klu dtg lps raya ni pun sbb nak angkut barang
Banyak lagi barang2 yg perlu di angkut
Ibu sudah angkut tv, almari baju..
Yang selebihnya lps raya la..
Dan ibu pun dah start keje di Temerloh..
Tinggallah aku n uteh (aunt) di puchong ni..
Sbb kena keje kat kedai makan sampai cuti raya nanti..
Sedih jugak sbb sejak kerja di kedai makan ni sudah kenal ramai org dan dpt kwn2 baru
Semestinya aku akan rindu mereka2 smua dan mereka2 pun mesti rindukan aku..hahaha..
Yela..aku cuti sbb konvo 2 ari pun, dah tanya kenapa aku xdtg keje.. cuti ke?? mc ke??huhuhu

Hari ni rasa nak cakap pasal diri sendiri. Aku ni bagaimana orangnya pada pandangan aku sendiri. Kalau pandangan orang lain, aku tak taulah...

  • Tak suka mengemas!
    Kalau zaman sekolah dulu, tinggal ngn nenek di kg.. mmg slalu kena bebel sbb bilik bersepah.. lps buat homework pun, xreti nak susun balik buku atas almari.. buku bertimbun2 aku biarkan je atas meja makan.. sbb aku suka buat homework kat situ.. lps kena bebel, bru kemas! hahaha.. Sampaila kat kampus pun mcm tu jgk...klu ade pertandingan bilik paling bersepah, mybe aku dapat naib juara kot! hahaha.. seorg sahabat ade pesan, kawen nati, klu pandai masak tp xpandai mengemas buat ape? suami nak tido pun x bole sbb bilik bersepah! haha.. yela..nati sy berubah ye makcik!
  • Penyabar
    Aku rasa aku ni seorang yang susah nak marah or x cepat melatah.. Sampaikan ada seorg teman komen.. "ama ni macam xde perasaan je. Org buat mcm mne pun, cool jek"... huhuhu.. ye..aku rase aku ni jenis susah nak marah.. ade lagi kwn ckp "selama kwn ngn ama, xpenah tgk ama marah..mcm mane eh klu ama marah?" mmg slagi klu benda tu aku boleh bersabar, aku akan sabar...aku takkan marah membuta mcm tu je..cthnye la.. ade org x sengaja langgar kereta aku..aku mmg xmarah sikit pun kat budak tu sbb aku tau dia mmg x sengaja.. dan dia pun sudi bayar ganti rugi.. ade kwn2 aku yg komen " xmarah ape pun kt budak tu..at least tegas la sket.."  pada pandangan aku, watpe nak marah..dia mmg x sengaja.. lain la cite klu dia sengaja n xbayar ganti rugi.. klu kita berada kat tmpt budak tu mcm mana??? Petanda bila aku marah n x puas hati kat someone, aku xkan marah direct..aku akan senyap je dan ckp sepatah2 je ngn dia petanda marah.. sbb klu aku ckp direct, mmg akan terhambur semua la kemarahan aku dgn teruk skali! huhuhu.. sbb tu la aku lg suka menahan marah.. Sabar itu lg baik.. klu kita rase something tu tak adil, jgn cpt melatah.. ALLAH itu maha adil!
  • Tak suka benda lasak
     Ape saje lah activity lasak mcm hiking, menyelam yg challenging gitu aku x suka..allergic!!

  • Suka buku

     Klu pegi shopping complex ngn family or kawan2 mmg x sah la klu aku x singgah kedai buku.. Aku lg suka kedai buku dari kedai baju..huhuhu...dan setiap kali masuk aku mesti nak beli at least satu buku.. klu x beli mmg rse x complete la kua shopping..huhu.. x kisahla novel ke buku motivasi ke buku agama ke buku resepi ke...yg penting, buku! Nati ade umah sendiri mmg aku plan nak wat mini library!
  • Suka makan kat luar
     Hihihi..ni tabiat sejak kecik terbawak2 sampai skrg! Aku pantang betol klu family aku nak g mkn luar mesti aku nak ikot...setiap kali cuti sem, ibu mesti bwk aku mkn kt luar.. at least skali pun xpe.. kat kedai tepi jln pun xpe..asalkan kat luar ok! ibu pun tau perangai anak dia yg sorang nih!
  • Suka senyum dan suka gelak
    Ni mmg ramai sgtlah org komen aku suka senyum dan suka gelak..mmg aku suka senyum dan gelak pun.. mmg natural la mcm tu..bukan buat2 ok! senyum tu kan sedekah... :) dan gelak itu awet muda..hehehe :D
  • Suka mengusik dan bergurau
    Aku mmg suka mengusik.. especially adik aku intan! hobi aku suka buat dia marah! hahaha.. sbb tu dia lg rapat ngn makcik aku dpda kakak dia sendiri sbb kakak dia suka sgt wat dia marah... klu x usik dia sehari rse mcm x best je..huhu.. aku suka jugak usik cik aimi.. pastu mesti cik aimi ckp "nak kena sepak ni cik amalina" hahaha.. tu la ayat biasa cik aimi..hahaha.. klu org yg x kenal aku mesti ade yg x bleh terima gurauan aku.. tp,bg yg tau aku mcmane ok je...dan sy pasti cik aimi ok je kan..hahaha..
  • Suka masak
    Ni hobi baru sejak abeh blaja.. tp, sejak keje di kedai mkn, hobi ini terbantut jap..huhuhu.. Masih bnyk perlu blaja dan masih bnyk yg mau di cuba...insyaallah masa itu akan tiba..
  • Suka tidur
    Kalau hari cuti atau hari takde kerja, aku boleh tidur lebih 12 jam ok! huhuhu.. ni klu dok ngn nenek kat kg mmg kena bebel dah..mmg xbleh wat perangai mcm ni..tp, klu ngn ibu cool je..huhuhu.. tp, wlupun x membebel, aku tau ibu x suke aku bgn lewat.. baiklah ibu sy cuba berubah! sy kan nak kawen one fine day..xleh wat perangai camni...hik3
  • Suka menulis
    Kalau ada something, slain bercerita aku lebih suka meluahkan dalam bentuk tulisan.. klu x suke menulis, mmg xdela blog ni kot...huhuhu


<<<sEKIAn>>> 

p/s : kwn2 yg mengenali diri ini, agk2 btol x ape yg sy tulis ni spjg korang kenal sy?? huhuhu..


 


2 comments:

  1. haha.. sy kena list satu-satu dulu ni :p

    1.Tak suka mengemas: Sya pernah gi bilik awak, kadang-kadang kemas. kadang2 x juga. haha. jadi mungkin 50-50 kot :p

    2.Penyabar: ye, mmg terbukti la, sebab awk penyabar :p

    3.X suka benda lasak: Yes, sebab awk kn sakit, ade athma. hehe

    4.Buku: ini saya x sure, tapi saya tau awk suka baca novel. haha. same mcm cik aimi, kira suka novel tu, bukan suka buku :p

    5.Makan kat luar:huhuhu.. tyeringat dulu slalu aimi pn ajak awk keluar mkn, kt teknik, kat laman, patu last sekali kat kfc. rinduuunyeeee...

    6.mengusik & bergurau: haha. mungkin dgn intan je kot :p

    7.Senyum & gelak: Alaa, tengok muka awk dlm gmbr pn da tau, senyum mesti nampak gigi, kalau org x knal awk mesti dia ckp "Budak ni mesti banyak cakap.." (sebab muka frenly sangat) :p

    8.Masak:wah, nanti bole la masakkan saye kat uia ni :p

    9.Tidur: Ini sangat sokong! hahaha. mcm cik aimi juga :p

    10.Menulis: tapi awk jrg je update blog??? Rajin2 la, boleh saye baca mse bosan.
    hehehehe :D

    p/s: lepas ni kalau awk nak ckp kat saya x pyh kol tau, kan awk x suka bckp. kena msj/email sy. haha :D

    ReplyDelete
  2. ok.skrg sy explain plk :

    4) dulu mmg suka sgt baca novel..skrg still bce lg. tp,sudah slow sket..skrg sy lebih kpda buku motivasi or something yg lebih realistic..

    10)menulis tu tyme ade mse free la..klu x menulis tu,mksdnye x free..huhuhu..kdg2 sy menulis di word je..ade jgk something yg x bole di share..tulis je utk diri sendiri...huhuhu..sy ade jgk tulis novel..tp,blom siap lg..sbb idea bkn slalu dtg...

    ok..yg lain2 komen awk sy terima dgn hati terbuka..tQ :)

    ReplyDelete