Thursday, November 1, 2012

Oh OktOBer!!!

Hari ni 1 November sudah..
Cepat betol masa berlalu kan??
Masih berbaki 2 bulan sblm kita melangkah ke thn 2013...
Tapi,kenapa tajuk post ni oktober bkn november???
Huhuhu...
Oktober 2012 bnyk kenangan  yg berlaku dlm hidup aku dan org di sekeliling aku...
Family dan kwn2...
Something yg akan dikenang atau tak boleh dilupakan sampai bila2.....
Insyaallah...

  • 8 OktobeR 2012 
Tarikh keramat ni bkn saja penting buat aku..tp,amat bermakna jgk buat kawan2 yg sudah 6thn bertungkus-lumus study hard n study smart di bumi UIA...especially budak2 engineering.. segala penat lelah sudah ternampak hasilnya...dan bg aku,segulung ijazah itu khas buat ibu... Ibulah org paling hepy pada ari ini...

  • 17 OktobeR 2012
Angah (aunt) berjaya menakluk puncak gunung kinabalu..tahniah ngah!! huhuhu.. makcik aku sorang ni mmg semangat sket..

kelantan di kinabalu

  • 22 OktobeR 2012
Hari ini genaplah umur aku....?? tahun..haha..24 tahun.. Pagi2 lagi ibu sudah msg kejut birthday girl..huhuhu.. yela,ibu kat temerloh..aku di puchong.. dan tersgt2la terharu ada kwn2 yg masih sudi menge"wish" hepy birthday kat aku...syikin,dini,zah,cik aimi,diana,nana,siti,aunty ja,ciksu,angah,uteh dan ifa.. (org yg wish mengikut urutan..haha) tahniah cik syikin..anda the first one dan andalah pemenangnye..hahaha.. thank u so much semua!!! Tahun ni xde kek..mmg terlupa lgsg..ibu pun jauh..biasa ibu belikan kek atau masak special..klu ibu xbeli pun,aku suh jugak beli..hahaha..aku pun sibuk keje kat kedai makan..mmg x igt lgsg kat kek..klu igt,mesti aku g beli sendiri..huhuhu..

  • 23 OktobeR 2012
Alhamdulillah..syukur..hari ini aku dpt sepupu baru sehari slps birthday aku..yeay!!! Nama diberi Nur Husna Ayuni.. Tahniah wat ayahsu dan maksu sbb dah jdi ayah dan ibu!!! Buat masa skrg masih blom g tgk baby ayuni sbb masa blom mengizinkan..tp, gambar da tgk.. comel!!! xsabar nk tgk live..da la aku ni xbleh tgk baby..mesti nk pegang n cium smpi lebam..huhuhu..

~Nur Husna Ayuni~ sedapnye dia tido...

  • 26 OktobeR 2012
Selamat menyambut hari raya Aidiladha... thn ni ayahsu,uda dan aunty xbalik.. so,krg la sket kemeriahan raya..tapi,ape2 pun suka dpt blik kg sbb dpt jupe fmly dan kwn2 lama...
Marilah cbe renungkan apelah sgt pengorbanan yg telah kita lakukan utk ALLAH dan ISLAM jika mahu dibandingkan pengorbanan Nabi Ibrahim a.s. yg sanggup menyembih anak sendiri demi perintah ALLAH???...

  • 27 OktobeR 2012
Ni hari bersejarah buat kawan aku Azyan Syamimi a.k.a buye yg tlh bergelar isteri..tahniah2.. Buye ni budak yg plg giler2 kat kelas kami dulu..ni dah jdi isteri org..perangai giler2 masih x berubah nmpknye.. tp, akhlaknye tip top skrg...alhamdulillah Buye dipertemukan dgn seorg suami yg soleh yg dpt membimbing.. Kami doakan yg terbaik utk azyan dan malek..smg dpt anak yg comel2 mcm kamu juga.. dan jgn lupa doakan kami yg masih bujang ni...hahahaha.. kat majlis buye tu dpt jupe ngn kwn2 skolah yg dah lama x jumpe..masing2 ade yg sudah berubah dan ade masih sama mcm dulu jgk...huhuhu

  • 28 OktobeR 2012
Hari ni first tyme pegi dan drive ke Pasir Puteh wlupun dah lama menetap kat kelantan.huhuhu..aku pegi umah cik aimi!!! tp,sblm smpi tu jammed teruk sgt..sepatutnye satu jam dah jdi 3 jam..tambah plk ngn mkn buah langsat..jdilah 4 jam..aduyai...sampai2 umah cik aimi,terus teguk air sirap limau cik aimi buat.sedap!! mgkin sbb dahaga sgt kot..hahaha.. pastu mkn nasi ngn sup dan nasi kerabu..sedap jugak!!! balik umah jammed lg..3 jam jgk..fuh...balik tu sakit kaki smpi kena urut!! ni cik aimi pnye pasal!! hahaha..x tau bile lg dpt g umah cik aimi..mgkin di hari bahagia cik aimi dan psgn..hahahaha

  • 30 OktobeR 2012
Hari ni pegi berjln umah ayahchik (uncle) kt pengkalan chepa dan umah cikyah (aunt) kt kb.. .dah lama dan jarang g umah diorg sejak dok kl ni..Lunch kat umah ayahchik dan dinner kat umah cikyah.. dah lama x mkn2 mcm ni.. sedapnye cikyah dan chik masak...maybe sbb ade ulam dan budu penambah rasa..mmg meleleh la.. kat kl klu kat umah ssh nak jupe ulam dan budu pun susah sbb ibu x suke budu wlupun org kelate..huhuhu

  • 31 OktobeR 2012
Arini balik kl sudah..tp,ondway balik,kat Machang jammed..sbb ade penjenayah kne tembak ngn polis.. ramai org,wartawan dan polis berkerumun kat tmpt tu..dan aku nmpk penjenayah yg dah meninggal tu terlantar di atas jalan .. first tyme tgk penjenayah mati kne tembak polis...huhuhu..biasa tgk dlm gerak khas je..


Bye2 OktoBer...hye2 November...
















  










                         




                                                                                                                         










3 comments:

  1. hahaha...ala cik amalina, alah bisa tegal biase..lame2 nanti awak sampai rumah saya dlm 30 min je..hehe.. sedap kan sirap limau sye bt, yeay da bole kawen..hahaha...

    nanti awak dtg la lagi rumah saya..awak kan pamandu pro dah, saya bru pemandu amatur, so lambat sket la kot smapai rumah awak...sebab jalan kat pasir puteh xbis lagi saya nak explore, inikan pula jalan tanah merah...hehehe

    pe2 pun terharu sebeb cik amalina sudi datang rumah saya wlpn makan jem n buah langsat kt tengah jalan..tu la, org bg sign ikt betol2..hehehe...

    lagi satu, xpayah tgu saya kawen bru nk dtg lagi..dtg je tiap kali raye..hehhe..sebab lambat lagi saya kawen, lagi 2 taun... ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. awk igt sy dah abeh explore tnh merah ke?? huhuhu.. xpela cik aimi..sy tgu 2 thn lg~~ kikiki

      Delete
    2. wah.. amalina, hadiah bday awk nnt sy pos je la eh.. haha. kalo nak, dtg la amik cni, tp hadiah x redy lg. nnt dah redy nana bgtau :P

      Delete