Tuesday, December 18, 2012

Ada Apa Dgn RINDU???

Hari ni sudah masuk hari ke-3 aku di tempat baru...
Di negeri Pahang Darul Makmur..
Kalau ditanya ape perasaan aku skrg???
Jawapannya, aku RINDU sangat3 KL dan SELANGOR!!!
RINDU sangat PUCHONG!!! Rindu kat UIA..
Dan yang paling aku rindu adalah rutin harian aku sebelum aku pindah sini
RINDU kat kedai makan..:(
Biasalah la kan..bila dah xde,baru rindu semua tu..
Bgn pagi2, bersiap, pegi beli paper, amek kuih, bukak kedai, angkat ais batu yg sgt berat, masak air, susun kerusi dan meja, bungkus nasi lemak, amek order, wat air, kira,kutip pinggan, lap meja, basuh pinggan, goreng ayam, masak megi, goreng nasi...tepat 6.30ptg, kemas semua dan tutup kedai..ahh!!! rindunye nak wat smua tu...

Rindu dekat customer2 yg sgt2 la sporting..Diorg smua ni kwn2 pakcik aku jgk.. Seorg pakcik aku ni dah lama dok puchong. Hampir 20thn.. Dan dah hampir 16thn dia bukak bengkel kete sebelah kedai mkn tempat aku keje ni..So,xheranla dia ramai kawan2 kat sini... Kwn2 dia ni dah mcm pakcik2 dan abg2 aku sendiri dah..(wlupun sblm ni xpenah kenal)..Aku dpt ramai pakcik dan abg bila keje kat sini...kakak dan adik pun ade..hari2 gelak je..rindunya~~~ si baju putih, jarie, mat yie, iwe, pok yu, abg rahim, abg johar, kak wan, nor, abg awi, abg eddy, serol, pian, amir, si cermin mata, abg2 polis,abg cincau (ni smua sbb xtau nama..haha),atuk...Xlupe makcik dan pakcik2 aku sendiri..aunty ja,uda,uncle je dan ayahsu...Kenang daku dlm doamu..Harap2 dapat jupe diorg lagi lain kali dan bila2 free rse nak dtg tlg uda n aunty ja lg.. one fine day..insyaallah~~

p/s: walaupun kdg2 ade hari yg sgt penat kerja smpi rse nak telan org je..tp,overall best! Rase nak tulis lebih detail lagi pasal hari2 aku dan kenangan kat kedai..insyaallah..one fine day!

No comments:

Post a Comment